...... ...... روزساعتدقیقهثانیه
تخفیفات ویژه ۳۰ درصدی را از دست ندهید ببینید

سبد خرید شما خالی است.

اطلاعیه

قالب وردپرسی برومیک | سایت برگزاری و فروشی دوره آموزشی آنلاین

آموزش تلفظ زبان فرانسه

آموزش تلفظ زبان فرانسه

آموزش تلفظ زبان فرانسه
31 تیر 1403
donyafrance
167 بازدید

آموزش تلفظ زبان فرانسه

اگر می خواهید آموزش زبان فرانسه را یاد بگیرید؛ ابتدا باید این واقعیت را قبول کنید که یادگیری زبان دوم یا سوم همواره کار سختی است و نیاز به تمرین، تکرار و مداومت دارد. البته یک منبع آموزشی خوب نیز می تواند از سختی های مسیر کم کند.

چگونه به صورت اصولی آموزش تلفظ زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

سختی زبان فرانسه، تشابه حروف آن با زبان انگلیسی است؛ درحالی که تلفظ متفاوتی دارند. البته اگر زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید، یادگیری زبان فرانسه چندان سخت نیست. فقط باید تلفظ اصوات جدید را کاملا یاد بگیرید و با تمرین، نحوه بیان آن را از زبان انگلیسی تفکیک کنید. شما از دو مزیت برخودار هستید:

  • معمولا کلمات فرانسوی همان گونه که نوشته می شوند، خوانده می شوند؛ فقط باید نحوه بیان آن ها را یاد بگیرید.
  • الگوهایی برای یادگیری تلفظ وجود دارد. یادگیری این الگوها و قوانین به شما کمک می کند تا فرایند یادگیری را راحت تر پیش ببرید.

قوانین مقدماتی تلفظ زبان فرانسوی

هنگام آموزش تلفظ زبان فرانسه، بهتر است با قوانین ابتدایی تلفظ درست فرانسوی آشنا شوید. ذهن انسان، قوانین و قواعد را ساده تر به خاطره می سپارد و یادآوری آن بهتر انجام می شود. در ادامه مهم ترین قواعد را برای شما جمع آوری کرده ایم:

  • استرس، بخشی از فرایند بیان درست کلمات است تا مفهوم را به زیبایی منتقل کند. استرس در زبان فرانسوی همیشه روی آخرین بخش تلفظ شده قرار می گیرد.
  • حرف h هیچ گاه تلفظ نمی شود.
  • حرف پایانی e زمانی تلفظ می شود که به دنبال آن حرف بی صدایی بیاید.
  • معمولا حرف بی صدا در انتهای کلمات تلفظ نمی شود؛ البته حروف f، l و c از این قاعده پیروی نمی کنند.
  • در زبان فرانسه همانند زبان فارسی، فعل ها صرف می شوند؛ بنابراین باید به صرف فعل در زبان فرانسه مسلط باشید.
  • لغات در زبان فرانسه همانند زبان عربی دارای جنسیت مذکر و مونث هستند.
  • قواعد لییزون و نزل

آموزش تلفظ زبان فرانسه

ترکیب فرانسوی صدای آن
Ç س
ch ش
j ژ

نکاتی برای آموزش زبان فرانسه با لهجه اصیل

بعضی از افراد به داشتن لهجه افتخار می کنند اما گروهی دوست دارند، زبان جدید را بدون لهجه یاد بگیرند. ابتدا باید قبول کنید، هنگام یادگیری و در آغاز آن، همانند یک کودک هستید و داشتن لهجه و تلفظ نامناسب طبیعی است که با تمرین و تکرار برطرف می شود. نکات زیر به شما کمک می کند، هنگام آموزش زبان فرانسه با تلفظ فرانسوی پیش بروید:

گوش دادن به زبان فرانسه

بخشی از فرایند یادگیری، قدرت تمیز شنوایی است یعنی بهتر بتوانید صداها و تلفظ های یک زبان را تشخیص دهید و آن ها را از هم جدا کنید. برای این کار، باید مدت زمانی را صرف گوش دادن به زبان فرانسه و مطالب فرانسوی نمایید.

بهتر است هنگام صحبت کردن به زبان فرانسوی، صدای خود را ضبط کنید و آن را گوش دهید تا ایرادات تلفظی خود را تشخیص داده و برطرف نمایید.

توجه به جزئیات حروف

زبان فرانسوی نیز مانند زبان انگلیسی، دارای حروفی است که بیش از دو آوا دارند. در مواردی نیز با کنار هم آمدن چند حرف، ممکن است یک صدای جدید تشکیل دهند. برای تلفظ درست، باید به این موارد آگاه باشید.

بیشتر بخوانید : چرا فرانسه یاد بگیریم؟ 16 دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

تلفظ پایه در زبان فرانسه

ما معمولا به همان شکلی که یاد گرفته ایم، مطالب را به کار می بریم؛ بنابراین مهم است که در آغاز مسیر، شکل درست تلفظ حروف و کلمات را یاد بگیریم. برای این کار می توانید از یک مدرس، دیکشنری، گوگل ترنسلیت و… استفاده کنید.

آموزش زبان فرانسه با تلفظ

نحوه صحیح حرکت لب و دهان

می دانید که صدا، از طریق نحوه چرخش لب، زبان و دهان ایجاد می شود و برای بیان تلفظ درست هر آوا، باید دهان و لب ها را به شکل خاصی حرکت داد. بنابراین، اگر می خواهید یک تلفظ اصیل داشته باشید، باید شکل درست حرکات لب و دهان را برای بیان هر حرف و آوا تمرین کنید.

یادگیری را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید

ابتدا شکل درست تلفظ یک صدا را به مدت یک هفته تمرین کنید تا بتوانید روی تلفظ صحیح آن مسلط شوید. در این مدت، می توانید تمرکز خود را روی واژه هایی بگذارید که آن صدا را در خود دارند. سپس به سراغ تسلط روی یک صدای دیگر بروید.

شمرده شمرده و با صدای بلند بخوانید

در آغاز، متن های جذاب فرانسوی را انتخاب کنید و برای بیان درست هر کلمه، عجله نکنید و زمان کافی بگذارید و آگاهانه آن ها را به زبان آورید. سعی کنید با صدای بلند هر کلمه را بگویید زیرا هنگام حضور در جمع یا مکانی که برای شما استرس زا باشد، تن صدای شما به طور ناخودآگاه پایین خواهد آمد.

خواندن متن های فرانسوی، شما را با ساختار، گرامر و قواعد زبان فرانسه آشنا می کند.

صحبت کردن با یک فرانسوی

بهترین راه تمرین تلفظ صحیح، صحبت کردن با یک دوست، همراه، معلم یا شخص فرانسوی است؛ زیرا شکل درست حرکت لب و دهان را از آن ها یاد می گیرید و ایرادات تلفظی خود را در لحظه متوجه می شوید.

تمرین چرخش زبان هنگام یادگیری زبان فرانسوی

قطعا اولین بار که می خواستید یک عبارت مانند کشتم شپش، شپش کش شش پا را بیان کنید، برای شما بسیار سخت بوده است؛ زیرا حروف و آواهایی در کنار هم و در یک جمله آمده اند که واجگاه یکسانی دارند. این عبارت ها به چرخش زبان شهرت دارند و برای تسلط کامل روی تلفظ هر زبانی لازم اند. شما نیز برای تسلط کامل روی زبان فرانسوی و پس از تسلط روی اصول اولیه، جملات مربوط به چرخش زبان فرانسه را تمرین کنید.

تلفظ زبان فرانسه

اگر به دنبال یادگیری زبان فرانسوی با روشی جذاب، کارآمد و حرفه‌ای هستید، این فرصت را از دست ندهید! مجموعه دنیا فرنس به سرپرستی خانم دنیا محسن‌ زاده، با بهره‌گیری از بهترین منابع آموزشی و اساتید مجرب، شما را در این مسیر همراهی می‌کند. همین حالا با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید و فرآیند ثبت‌نام را آغاز نمایید.

شماره تماس: 09108428564

همچنین می‌توانید به وب‌سایت ما به آدرس donyafrance.com مراجعه کنید تا با خدمات و دوره‌های آموزشی ما بیشتر آشنا شوید. ما منتظر شما هستیم تا با هم تجربه‌ای متفاوت از یادگیری زبان فرانسوی را رقم بزنیم. تماس بگیرید و اولین قدم را به سوی تسلط بر زبان فرانسه بردارید!

سخن پایانی

یادگیری زبان فرانسوی را برای خود سخت نکنید. یک مربی یا مجموعه آموزشی خوب پیدا کنید تا از همان ابتدا، در مسیر آموزش زبان فرانسه با تلفظ درست قرار بگیرید. فراموش نکنید که در طول یادگیری باید به خود انگیزه بدهید. این انگیزه می تواند آغاز یک ماجراجویی در سرزمین فرانسه باشد یا حتی این اصل که یادگیری زبانی غیر از زبان مادری، به پرورش مغز و جلوگیری از بروز آلزایمر کمک می کند. درنهایت موارد مطرح شده در مقاله آموزش تلفظ زبان فرانسه را جدی بگیرید و آن ها را به کار ببرید.

نظرات

نوشته‌های محبوب

آخرین نوشته هاااا

فرم ورود
مرا به خاطر بسپار