...... ...... روزساعتدقیقهثانیه
تخفیفات ویژه ۳۰ درصدی را از دست ندهید ببینید

سبد خرید شما خالی است.

اطلاعیه

قالب وردپرسی برومیک | سایت برگزاری و فروشی دوره آموزشی آنلاین

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه
27 خرداد 1403
donyafrance
55 بازدید

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

یادگیری یک زبان جدید و آموزش زبان فرانسه همیشه خوب و مفید است، اما می‌تواند سخت هم باشد؛ به‌خصوص اگر زمان یا منابع لازم برای شرکت در کلاس‌های حضوری را نداشته باشید. خوشبختانه، تکنولوژی، یادگیری زبان را در محیط راحت خانه، ممکن کرده است. اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان فرانسه در خانه هستید، این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله، 17 روش ساده برای یادگیری زبان فرانسه در خانه را به اشتراک می‌گذاریم. پیاده‌سازی این نکات، آسان است و به شما کمک می‌کند با آرامش فرانسه یاد بگیرید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

روش اول: از انواع محتواهای فرانسوی استفاده کنید (فیلم، صدا، مقالات و غیره)

یادگیری زبان فرانسه در خانه از طریق محتوا فوق‌العاده آسان و موثر است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد، مشاهده کنید که چطور زبان فرانسوی به‌طور طبیعی توسط فرانسوی‌زبانان بومی استفاده می‌شود.

برای استفاده از محتواهای فرانسوی می‌توانید:

  • جلوی تلویزیون دراز بکشید و یک فیلم فرانسوی تماشا کنید
  • به پادکست‌ها گوش دهید (اگر مبتدی هستید، می‌توانید آن‌هایی را که رونوشت دارند، انتخاب کنید)
  • به کتاب‌های صوتی گوش دهید (دوباره، اگر مبتدی هستید، خواندن همراه با متن مربوطه ممکن است کمک کند)
  • به سایت Topito بروید و مطالب خنده‌دار آن را بخوانید و با صدای بلند بخندید.

این منابع همه با هم، شما را در معرض بسیاری از کلمات جدید قرار می‌دهند که ممکن است در گفتار روزانه با آن‌ها برخورد نکنید و هم‌زمان مهارت‌های شنیداری و خواندن شما را برای یادگیری زبان فرانسه در خانه بهبود می‌دهد.

به کلمات فرانسوی، گرامر و تلفظ دقت کنید و حتماً هر چیزی را که تشخیص نمی‌دهید، یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آن را مطالعه کنید.

برای ویدیوها، می‌توانید یادگیری خود را با تماشای یک برنامه فرانسوی با زیرنویس فارسی، زیرنویس فرانسوی یا اصلاً بدون زیرنویس در پلتفرم‌هایی مانند Netflix، YouTube و FluentU بهبود دهید.

روش دوم: تمرینات یا آزمون‌های فرانسوی را انجام دهید

تمرین‌ها و آزمون‌های فرانسوی راهی عالی برای آزمایش آموخته‌ها، تمرین گرامر و واژگان و یادگیری زبان فرانسه در خانه است.

ممکن است با استفاده از این آزمون‌ها، احساس کنید که به کلاس درس برگشته‌اید، اما به یاد داشته باشید که استفاده از آزمون‌ها، چه در کلاس باشید و چه در خانه، بسیار مفید است و نباید آن را از دست بدهید.

برای مثال:

  • تمرینات فرانسوی تعاملی (Interactive French exercises) را می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد. خبر خوب اینکه بیشتر آن‌ها رایگان هستند و برای یادگیری زبان فرانسه در خانه بسیار مفید‌ند.
  • کتب آموزشی فرانسه هم معمولاً دارای کوییز و آزمون هستند. سعی کنید انواعی از آن‌ها را انتخاب کنید که علت درست و غلط‌بودن پاسخ‌ها را بیان کرده باشند. برای مثال، کتاب‌ فرانسوی « PracticeMakes Perfect» از مک‌گرو هیل، تمرین‌های ساده و هدایت‌شده‌ای دارد که حتی با اپلیکیشنی همراه هستند که می‌توانید آن را در دستگاه iOS یا Android خود نصب کنید تا یادگیری خود را از طریق صدا و فلش کارت بیشتر کنید.

حالا که صحبت از فلش کارت شد…

روش سوم: از برنامه‌های فلش کارت فرانسوی استفاده کنید (یا فلش کارت‌های خودتان را بسازید.)

اپلیکیشن‌های فلش‌ کارت فرانسوی به‌ویژه برای جمع‌آوری واژگان و تسلط پیدا‌کردن بر فعل‌های عجیب و غریب فرانسوی مفید هستند.

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

اگر وقت آزاد زیادی در اختیار دارید یا ترجیح می‌دهید فلش کارت‌های خودتان را درست کنید، می‌توانید از راهنمایی‌های زیر برای ساخت فلش کارت و یادگیری زبان فرانسه در خانه استفاده کنید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

راهنمایی برای ساخت فلش کارت واژگان

  • کلمات فرانسوی را که بیشتر استفاده می‌کنید، مشخص کنید. فلش کارت‌هایی که حاوی کلمات مربوط به اقلام غذایی، مسیرها و خرید هستند، بی‌نهایت مفیدتر از واژگان مثلاً پزشکی هستند.
  • یک طرف، کلمه فرانسوی را بنویسید. سپس، در طرف دیگر، ترجمه فارسی و یا تعریف فرانسوی آن را بنویسید. همچنین می‌توانید یک تصویر یا جمله و مثال به کارت خود اضافه کنید.
  • همیشه جنسیت دستوری را با حرف معین یا نامعین (le / la – the; un / une – a) قرار دهید. از آنجایی که این کلمات را نمی‌توان از جنسیت آن‌ها جدا کرد، بهتر است هر دو را هم‌زمان تمرین کنید.

راهنمایی‌هایی برای ساخت فلش کارت‌های فعل

  • مصدر فعل را در یک طرف همراه با زمانی که در نظر دارید، بنویسید. در طرف دیگر، صیغه را بنویسید.
  • حتماً یک ضمیر فاعل به کارت خود اضافه کنید. در زبان فرانسوی، افعال مزدوج را نمی‌توان از ضمایری که فاعل را نشان می‌دهند، جدا کرد. پس بهتر است همیشه هر دو آن‌ها را با هم تمرین کنید.

روش چهارم: برای یادگیری املا، دیکته بنویسید!

اگر باور نمی‌کنید این روش برای یادگیری زبان فرانسه در منزل موثر است، به یاد مدسه بیفتید. دیکته در واقع یک تمرین رایج برای کودکان خردسال در مدرسه ابتدایی است و شامل نوشتن مطالبی است که معلم با صدای بلند می‌خواند. این تمرین علاوه‌بر اینکه قدرت درک شما را تقویت می‌کند، می‌تواند شیوه نوشتن کلمات را به شما بیاموزد.

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

برای مثال:

  • هر چیزی را که می‌شنوید، بنویسید. سپس، یک نوشته آن (برای مثال زیرنویس فیلم و یا متن شعر) را در دست بگیرید و ببینید درست نوشته‌اید یا نه.
  • اگر مبتدی هستید، برای یادگیری زبان فرانسه در خانه بهتر است با پرکردن جاهای خالی شروع کنید. برای این کار متن شعر یا زیرنویس فیلم را چاپ کنید و برخی از قسمت‌های آن را با استفاده از لاک غلط‌گیر، پر کنید. سپس سعی کنید با گوش‌‌دادن به صوت اصلی، جاهای خالی را پر کنید. همچنین می‌توانید این تمرین را با استفاده از اپلیکیشنی مانند LingoClip انجام دهید، که اساساً همان کار را انجام می‌دهد. با پیشرفت بیشتر، جاهای خالی را رها کنید و تمام آنچه می‌شنوید را بنویسید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

روش پنجم: نوشتن به زبان فرانسه را تمرین کنید

هنگامی که با خواندن به زبان فرانسوی به‌ اندازه کافی راحت شدید، می توانید با نوشتن به زبان فرانسوی، آنچه را که آموخته‌اید به‌کار ببرید.

برای مثال:

  • هر بار یک نکته گرامر یا یک واژه را تمرین کنید. می‌توانید آینده ساده، کاربردهای متفاوت شرطی یا برخی از جالب‌ترین کلمات فرانسوی را که می‌شناسید، چند بار بنویسید تا در نوشتن آن ماهر شوید.
  • یک پاراگراف یا صفحه بنویسید و در آن نکات گرامر یا واژگانی را که مشغول یادگرفتن آن‌ها هستید، تمرین کنید. این کار را بدون نگاه‌کردن به کتاب یا یادداشت‌های خود انجام دهید.
  • اشتباهات خود را بررسی کنید. با این کار شما مشابه یک معلم خصوصی عمل می‌کنید که اشتباهات شاگرد خود را تصحیح می‌کند. برای این کار می‌توانید به کتاب درسی خود مراجعه کنید؛ نوشته خود را از طریق چک‌کننده‌های دستور زبان فرانسوی مانند BonPatron چک کنید یا آن را در انجمن‌هایی مانند /r/French و HiNative پست کنید.
  • یک موضوع انتخاب کنید و درباره آن بنویسید. انتخاب موضوع نه‌تنها سرگرم‌کننده است، بله به شما اجازه می‌دهد درباره آنچه دوست دارید، بنویسید و نوشتن لغات و گرامر را تمرین کنید.
  • آزاد‌نویسی را برای یادگیری زبان فرانسه در خانه امتحان کنید. گزینه‌های تمرینات آزاد‌نویسی، نامحدود هستند. آن‌ها می‌توانند شامل یادداشت‌های روزانه، گزارش‌های‌ خبری، نامه‌ها و حتی داستان‌های تخیلی باشند.

روش ششم: اخبار گوش کنید

گوش‌دادن به اخبار فرانسوی نه تنها شما را در جریان آنچه در جهان فرانسوی زبان در حال رخ دادن است، قرار می‌دهد، بلکه می‌توانید بسته به‌نوع رسانه‌ای که به آن گوش می‌دهید، مهارت‌های گوش‌دادن خود را نیز بیشتر کنید و یادگیری زبان فرانسه در خانه را دلپذیر نمایید.

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه

برای مثال می‌توانید از هر کدام از موارد زیر استفاده کنید:

اخبار صوتی فرانسه

  • اخبار به زبان فرانسوی آهسته: این سایت شامل پادکست‌هایی است که داستان‌های خبری را آهسته می‌خوانند. با خرید اشتراک، می‌توانید به رونوشت کامل فرانسوی و همچنین PDF با ترجمه‌ها و فلش کارت‌ها نیز دسترسی داشته باشید.
  • ژئوپلیتیک (Géopolitique): بخشی از شبکه رادیو فرانسه، Géopolitique است که شامل اخبار بین‌المللی در تکه‌های کوچک است. با گوش‌دادن به این اخبار می‌توانید یک قدم به‌سمت یادگیری زبان فرانسه در خانه بردارید.

اخبار مکتوب فرانسوی برای مبتدیان

  • 1jour1actu. یک نشریه مکتوب است که برای افراد جوان طراحی شده است؛ به این معنی که دارای مقالات ساده و قابل درک با تعداد زیادی تصاویر رنگارنگ است.
  • مری گلاسکو (Mary Glasgow): مانند 1jour1actu، این مجله هم برای کودکان نوشته شده است. اگرچه استفاده از مجله کامل نیاز به اشتراک دارد، دسترسی به چند مقاله به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

اخبار مکتوب فرانسه برای زبان‌آموزان پیشرفته

لوموند (Le Monde): لوموند، همان‌طور که از نامش پیداست، اخبار بین‌المللی را به زبان فرانسوی پوشش می‌دهد.

Le Parisien (پاریزی): از طرف دیگر، Le Parisien مقالات زیادی در مورد پاریس دارد، اگرچه به موضوعات ملی و بین‌المللی نیز می‌پردازد.

اخبار ویدیویی و تلویزیونی فرانسه

  • France 24: France 24 اخبار بین‌المللی را پوشش می‌دهد و پوشش زنده آن‌ها را به زبان فرانسوی در سایت پخش می‌کند.
  • یورونیوز (Euronews): به‌همین ترتیب، می‌توانید نسخه فرانسوی پخش زنده یورونیوز را در اینجا تماشا کنید.

اگر به‌دنبال تالارهای گفت‌و‌گوی فعال برای بحث درباره این اخبار فرانسوی هستید، می‌توانید به /r/France نیز سر بزنید. به‌خاطر داشته باشید که این انجمن، کاملاً به زبان فرانسوی است.

برای استفاده بیشتر از اخبار، سعی کنید خلاصه اخباری را که می‌خوانید یا می‌شنوید را بنویسید و فراموش نکنید که واژگان یا دستور زبان ناآشنا را یادداشت کنید.

روش هفتم: در رسانه‌های اجتماعی فرانسوی فعالیت کنید.

اگر مثل اکثر مردم هستید، احتمالاً زمان زیادی را صرف گشت‌و‌گذار در رسانه‌های اجتماعی می‌کنید. بنابراین، چرا از این فرصت برای یادگیری زبان فرانسه در خانه استفاده نکنید؟

به‌عنوان مثال، می توانید این کانال‌های YouTube را بررسی کنید:

  • یادگیری زبان فرانسه با الکسا: این کانال فرانسوی یوتیوب دستیار آمازون مورد علاقه ما (الکسا) نیست. در عوض، توسط زنی اداره می‌شود که به جرأت ادعا می‌کند که او «بهترین معلم فرانسوی یوتیوب» است. پس سری به این کانال بزنید و ادعای او را ارزیابی کنید.
  • زبان فرانسه را با وینسنت یاد بگیرید: این یکی دیگر از کانال‌های یوتیوب است که آموزش‌های گرامری، توضیحات واژگان و دیالوگ‌های آسان به زبان فرانسوی را ارائه می‌دهد.
  • FrenchPod101: : این یک برنامه یادگیری آنلاین چند‌وجهی فرانسه برای تمام سطوح زبان فرانسه است.
  • لینگونی فرانسوی: این کانال نیز بر درک شنیداری و تمرینات تعاملی تمرکز دارد و یادگیری زبان فرانسه در خانه را آسان می‌کند.

می‌توانید با این کانال‌های YouTube مانند کلاس‌های فرانسوی واقعی رفتار کنید. یادداشت‌برداری کنید، در بخش نظرات شرکت کنید (به زبان فرانسوی) و هر تمرین یا فعالیتی را که YouTuberها برای تمرین پیشنهاد می‌کنند، انجام دهید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

روش هشتم: بازی‌ کنید

در پایان یک روز طولانی در محل کار یا مدرسه، بازی‌کردن یک راه سرگرم‌کننده برای استراحت و در عین حال یادگیری زبان فرانسه در خانه است. خوشبختانه، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارند که زبان فرانسه را در قالب بازی‌ آموزش می‌دهند.

برای مثال:

  • Duolingo: از طریق مینی بازی‌ها، یادگیری زبان فرانسه را به یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.
  • French-Games.net. هر بازی در این سایت چهار مرحله دارد (1) موضوعی را انتخاب می‌کنید، (2) درس را مطالعه کنید، (3) هر یک از بازی‌های مرتبط با درس را انجام می‌دهید و (4) خود را می‌آزمایید.

علاوه‌بر موارد بالا، اگر گیمر هستید، توصیه می‌کنیم برای یادگیری زبان فرانسه در خانه بازی انتخابی خود را به زبان فرانسوی انجام دهید. برای این کار کافی است تنظیمات زبان خود را به فرانسوی تغییر دهید. همچنین می‌توانید با بررسی گروه‌های بازی به زبان فرانسوی، بازی‌های آنلاین را با فرانسوی‌زبان‌های بومی واقعی، انجام دهید.

روش نهم: با یک دوست فرانسوی صحبت کنید

برای اینکه مهارت‌های فرانسوی خود را بیشتر کنید، لازم است با افراد بومی فرانسوی صحبت کنید. اگر شخصاً هیچ فرانسوی‌زبانی را نمی‌شناسید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن یک فرانسوی را برای صحبت پیدا کنید.

برای مثال:

  • به یک مکان فرانسوی‌زبان سفر کنید.
  • موسساتی را که متعلق به فرانسوی‌ها یا فرانسوی‌زبان‌ها هستند، در شهر خود پیدا کنید.
  • گروه‌ها یا رویدادهای Meetup فرانسوی‌زبان را نیز بررسی کنید.
  • همچنین می‌توانید یک دوست خوب فرانسوی در بازی پیدا کنید.

یادگیری زبان فرانسه با دوستان در خانه

روش دهم: ادبیات فرانسه را بخوانید.

خواندن، یکی از چهار مهارت اصلی زبان است و خوشبختانه، فرانسه ادبیات بسیار خوبی دارد. اگر اهل کتاب‌های کلاسیک هستید، می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه در خانه آثار زیر را به زبان فرانسوی بخوانید:

  • بینوایان (Les Misérables) اثر ویکتور هوگو. احتمالاً این داستان جاودانه را درباره نابرابری در فرانسه قرن نوزدهم شنیده‌اید. به‌همین دلیل هم خواندن این کتاب برای شما آسان‌تر خواهد بود.
  • «کنت مونت کریستو» (Le Comte de Monte Cristo) اثر الکساندر دوما. مانند «بینوایان»، «کنت مونت کریستو» نیز اثر معروفی است که از اقتباس‌های بی‌شماری بهره برده است.
  • «L’étranger» (غریبه) اثر آلبر کامو. این یک رمان جنایی واقعی است که از دیدگاه مردی که مرتکب قتل می‌شود، روایت می‌شود.

وقتی کتاب می‌خوانید، برای استفاده حداکثری از کتاب و یادگیری زبان انگلیسی، یک فرهنگ لغت فرانسوی و دفترچه یادداشت را در نزدیکی خود بگذارید. وقتی به کلماتی که نمی‌دانید برخورد می‌کنید، آن‌ها را یادداشت کنید. توصیه نمی‌کنیم هر کلمه فرانسوی ناآشنایی را یادداشت کنید. در عوض، شما باید فقط مواردی را که اغلب با آن روبه‌رو می‌شوید یا مواردی که برای درک یک بخش خاص حیاتی هستند، استخراج کنید.

برای یادگیری و کلاس زبان فرانسه آنلاین با استاد دنیا محسن زاده در خانه از کلمات جدید به‌طور فعال استفاده کنید. برای مثال با استفاده از آن‌ها جمله بسازید، آن‌ها را در کلام خود به‌کار ببرید و …

روش یازدهم: گذراندن دوره‌های زبان فرانسه خودآموز

دوره‌های فرانسوی خودآموز می‌توانند به شما کمک کنند تا در یک مسیر ساختاریافته، زبان فرانسه را در خانه یاد بگیرید.

برای مثال:

  • com. شش سطح دارد و موضوعاتی مانند زمان فعل، فهرست واژگان رایج و حتی موضوعات پیشرفته مانند حالت فاعلی را پوشش می‌دهد.
  • لینگودا ((Lingoda: لینگودا یک آموزشگاه زبان آنلاین است که در آموزش زبان فرانسه در هر زمانی از روز تخصص دارد. این آموزشگاه، دارای صدها کلاس فرانسوی کوچک است که توسط افراد بومی ارائه می‌شود.
  • MOOCs (دوره های آنلاین باز گسترده): MOOCs کیفیت بالایی دارد و از دانشگاه‌های سراسر جهان تغذیه می‌شود. کلاس‌های MOOCs اغلب رایگان هستند.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

روش دوازدهم: خودتان را در زبان فرانسه غرق کنید

اگر واقعاً در مورد یادگیری زبان فرانسه در خانه جدی هستید، یک گام فراتر بردارید و اساساً با این زبان زندگی کنید و نفس بکشید. برای این کار، می‌توانید یک عنصر فرانسوی را به هر کاری که انجام می‌دهید، اضافه کنید.

برای مثال:

  • دستورالعمل‌های غذایی فرانسوی را به زبان فرانسوی مطالعه کنید و از روی آن غذا بپزید.
  • به سبک فرانسوی لباس بپوشید و واژگان مربوط به لباس را تمرین کنید.
  • کارهای هنری، صنایع دستی، بازسازی خانه و غیره را با استفاده از آموزش‌های گام‌به‌گام فرانسوی در YouTube یا هر وب سایت فرانسوی دیگری انجام دهید.
  • در گوگل، فرانسوی سرچ کنید و مطالب را بدون ترجمه‌کردن بخوانید.

روش سیزدهم: با خودتان به زبان فرانسه صحبت کنید

ممکن است همیشه فرصتی برای فرانسوی صحبت‌کردن با دیگران نداشته باشید. اما می‌توانید برای خودتان فرصت ایجاد کنید. برای این کار کافی است درباره هرچیزی که به ذهن شما می‌رسد، با خودتان بلند صحبت کنید و سپس بلند به خود جواب دهید.

صحبت‌کردن با خود به زبان فرانسوی دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  • کسب تجربه صحبت‌کردن به زبان فرانسوی: با این کار می‌توانید به‌‌اندازه دو نفر به زبان فرانسوی صحبت کنید.
  • یادگیری نحوه تفکر و سازماندهی افکار به زبان فرانسوی: صحبت‌کردن با خود به زبان فرانسوی کمک می‌کند تا افکار خود را به این زبان سامان‌دهی کنید و سپس بیان نمایید.

روش چهاردهم: تکرار سایه‌وار صحبت‌های یک فرانسوی زبان

برخی از آموزش‌های زمان هستند که در آن‌ها فرد سخنران، یک کلمه و جمله را بیان می‌کند و سپس صبر می‌کند تا فرد آن را تکرار کند. اما منظور ما از تکرار سایه‌وار صحبت‌های یک فرانسوی‌ زبان فراتر از این است. برای این کار به‌محض اینکه شخص شروع به صحبت کرد، با او شروع به صحبت کنید. شما تلاش می‌کنید که تقریباً هم‌زمان صحبت کنید، اما احتمالاً کمی عقب خواهید ماند. این فرآیند «سایه‌شدن» نامیده می‌شود. با سایه‌شدن یک فرانسوی زبان، می‌توانید لهجه او را بیشتر درک کنید و تقلید بهتری انجام دهید.

ممکن است زمانی که برای اولین‌بار این کار را امتحان می‌کنید، عجیب به نظر برسد؛ اما این مهارتی است که می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه در خانه بیاموزید و با کمک آن به‌خوبی به زبان فرانسه مسلط شوید.

روش پانزدهم: یک برنامه منظم برای یادگیری زبان فرانسه تنظیم کنید

برنامه‌ریزی برای هرچیزی از جمله یادگیری زبان فرانسه در خانه می‌تواند مفید باشد. مثلا وقتی هر روز ساعت 8 صبح به‌طور مداوم زبان فرانسه را مطالعه می‌کنید، این عادت، خودکار می‌شود. به‌عبارت دیگر، در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر نیازی به نگاه‌کردن به ساعت و فکر‌کردن ندارید؛ بلکه مغز شما سر ساعت، شما را به یادگیری زبان فرانسه در خانه دعوت می‌کند.

۱۷ روش ساده یادگیری زبان فرانسه در خانه (خودآموز)

این‌که زمان یادگیری را در صبح مشخص کنید و یا عصر چندان فرقی ندارد. برای انتخاب زمان، وضعیت خود و سایر فعالیت‌هایی را که باید در طول روز انجام دهید را در نظر گرفته و سپس یک زمان ثابت را برای یادگیری زبان فرانسه در خانه مشخص کنید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه

روش شانزدهم: اهداف یادگیری را تعیین کنید

هنگامی که اهدافی را برای یادگیری تعیین می‌کنید، راحت‌تر در مسیر یادگیری زبان فرانسه در خانه قدم برمی‌دارید. هر هدفی که مشخص می‌کنید، لازم است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. مشخص
  2. قابل اندازه‌گیری
  3. قابل دستیابی
  4. مرتبط
  5. محدود به زمان

برای مثال هدف شما نباید «می‌خواهم به زبان فرانسه مسلط شوم» باشد، بلکه باید از خود بپرسید:

  • چرا می‌خواهم به زبان فرانسه مسلط باشم؟ دانستن «چرا» به شما امکان می‌دهد هدفی ایجاد کنید و با انگیزه پیش بروید.
  • تا چه زمانی باید به این هدف برسم؟ برای مثال فرض کنید که می‌خواهید با خانم ‌برادر فرانسوی خود که سه ماه آینده به ایران می‌آید، فرانسوی صحبت کنید. مشخص‌کردن زمان دست‌یابی هدف به شما کمک می‌کند قدم‌های خود را با سرعت کافی بردارید.
  • چگونه می‌توانم به این هدف برسم؟ برای رسیدن به هدف خود چه مراحلی را باید طی کنید؟ (ما ایده‌های مختلفی را برای رسیدن به هدف یادگیری زبان فرانسه در خانه، در این مقاله ذکر کردیم)
  • چه چیزهایی مانع رسیدن من به هدفم می‌شوند؟ برای مثال، اگر در خانه‌ای پر سر‌و‌صدا زندگی می‌کنید، تمرین‌های خواندن ممکن است از فعالیت‌های گوش‌دادن مؤثرتر باشند.

روش هفدهم: برای پیشرفت خود جایزه بگیرید

جایزه‌دادن همیشه یک روش خوب برای تشویق است. حالا که یادگیری زبان فرانسه در خانه را انتخاب کرده‌اید، پس می‌توانید خودتان به خودتان جایزه بدهید. اهداف خود را کوچک کنید و شبیه به سنگ‌هایی که در یک مسیر ادامه‌دار قرار گرفته‌اند، از آن‌ها عبور نمایید.

هر بار که یک سنگ (یک هدف کوچک) را پشت سر می‌‌گذارید، برای خود یک جایزه بخرید. برای مثال، اگر تعدادی از لغات را که قرار است در یک هفته یاد بگیرید، آموختید، می‌توانید به خودتان جایزه بدهید.جایزه لازم نیست حتما گران‌قیمت و یا فیزیکی باشد. برای مثال، جایزه می‌تواند یک روز استراحت از خاندن زبان و یا خرید یک خوراکی دلخواه باشد. اما همین جایزه‌های کوچک، انرژی شما را برای ادامه مسیر یادگیری زبان فرانسه در خانه بیشتر می‌کند.

سخن آخر

یادگیری زبان فرانسه در خانه نیاز به انگیزه زیادی دارد. برخلاف یادگیری زبان در آموزشگاه، روش‌های یادگیری زبان فرانسه در خانه بسیار متنوع‌تر هستند. اگر می‌خواهید در خانه فرانسوی یاد بگیرید، می‌توانید از یک یا ترکیبی از روش‌های ذکر‌شده در این مقاله استفاده کنید. اما چیزی که مهم است این است که با هدف‌گذاری صحیح و جشن‌گرفتن، رسیدن به اهداف، خود را قوی و باانگیزه نگه دارید.

اگر دنبال یادگیری زبان فرانسوی با روشی جذاب و موثر هستید، به مجموعه دنیا فرانس (خانم دنیا محسن زاده ) بپیوندید. ما با بهترین منابع آموزشی و اساتید حرفه‌ای، شما را در یادگیری این زبان زیبا همراهی می‌کنیم. برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر، با شماره 09108428564 تماس بگیرید یا به وب‌سایت ما به آدرس donyafrance.com سر بزنید. منتظر تماس شما هستیم!

نظرات

نوشته‌های محبوب

آخرین نوشته هاااا

فرم ورود
مرا به خاطر بسپار